Slovenski filmski center v sodelovanju z Bazo slovenskih filmov na Dan žena že tradicionalno s posebno projekcijo predstavlja ustvarjalnost slovenskih filmskih avtoric.
Letos pozornost usmerjajo k direktoricam fotografije s projekcijo »Nevid(e)no oko direktoric fotografije«, ki bo dostopna na povezavi od 7. 3. (20:00) do 9. 3. (24:00).
V Združenju filmskih snemalcev Slovenije so ob dogodku zapisali: »Direktor fotografije je edinstven poklic, ki ga v enaki meri zaznamujejo tehnična in tehnološka spretnost ter umetniška tenkočutnost in talent. Na žalost gre tudi za enega tistih poklicev v filmski industriji, kjer beležimo največje razlike v številu predstavnikov oz. predstavnic moškega in ženskega spola, kar je v Sloveniji še posebej izrazito.«
Ko govorimo o slovenskih direktoricah fotografije, moramo omeniti pionirko poklica, Veko Kokalj, ki se je v svoji štiridesetletni karieri podpisala pod več kot sto filmov in dokumentarnih gradiv. Prvič je v vlogi direktorce fotografije stala za kamero leta 1949, leta 1965 pa je posnela prvi slovenski celovečerni animirani flm Zvezdica zaspanka. Žal je bila Kokalj v tem dominantno moškem poklicu izjema prejšnjega stoletja in vidno odrezana od večjih produkcij in celovečernih igranih filmov, pri katerih je občasno sodelovala kot asistentka ali fotografinja na setu. Po njeni upokojitvi je v Sloveniji poklic direktorice fotografije med ženskami skoraj popolnoma izginil.
V zadnjih letih se predvsem v tujini vedno večkrat pod filmsko fotografijo podpišejo ženske, v Sloveniji pa se za študij snemanja odloča vse več deklet. Da bi predstavili generacijo mladih direktoric fotografije in študentk snemanja, ki se šele podajajo v svet profesionalnega filmskega ustvarjanja, vas vabimo k ogledu trinajstih filmov oz. študijskih vaj, ki so nastale v zadnjih dveh letih.
Na ogled bodo trije projekti pod katere so podpisane direktorice fotografije, ki so že zaključile študij filmske fotografije, Sutherland v okvirju, 2021 (direktorica fotografije Gaja Naja Rojec), videospot Infected ~ Brez dotika, 2022 (direktorica fotografije Sara Ivanov) in Preprost člouk in konec sveta, 2022 (direktorica fotografije Teja Miholič). Študijska filma Odstiranje, 2021 (direktorica fotografije Arta Kroni) in Razmišljam, 2023 (direktorica fotografije Toma Kirina) sta nastala pod okriljem Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici. Film Vonj sovraštva, 2022 (direktorica fotografije Veronika Francesca Štefančič) so ustavili študentje AGRFT izven učnega programa in sedem študijskih filmov oz. vaj, ki so nastali v produkciji Akademije za gledališče, radio film in televizijo: Sanje, 2022 (direktorica fotografije Karin Petrič), 2030, 2022 direktorica fotografije Maja Štojs), Biti oče, 2022 (direktorica fotografije Maja Krvina), To je moj dom, 2022 (direktorica fotografije Lara Knap), Zora, 2023 (direktorica fotografije Tara Caruso Bizjak), Konfrontacija podzavesti, 2022 (direktorica fotografije Reni Babič) in Šport estetsko, 2022 (direktorica fotografije Neža Jankovič).