- študijski projekt
Sepultura
- Kratki igrano-animirani film
- 11'
- 2010
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Izhajala sem iz gledališke predstave Missa in a minor režiserja Ljubiše Ristića in novele Grobnica za Borisa Davidoviča Danila Kiša. Film govori o oktobrski revoluciji, avantgardi, njunih idejah, paradoksih in posledicah. Rdečo nit predstavlja zgodba o življenju in smrti ognjevitega revolucionarja Borisa Davidoviča Novskega. V prvem delu je poudarjena utopičnost avantgarde oziroma pojem optimalna
Izhajala sem iz gledališke predstave Missa in a minor režiserja Ljubiše Ristića in novele Grobnica za Borisa Davidoviča Danila Kiša. Film govori o oktobrski revoluciji, avantgardi, njunih idejah, paradoksih in posledicah. Rdečo nit predstavlja zgodba o življenju in smrti ognjevitega revolucionarja Borisa Davidoviča Novskega. V prvem delu je poudarjena utopičnost avantgarde oziroma pojem optimalna projekcija. Po Aleksandru Flakerju optimalna projekcija ne predstavlja idealnega kraja v prihodnosti, ampak gibanje, ki je izbira optimalne možnosti v prevladovanju realnosti. Avantgarda in oktobrska revolucija sta se skupaj borili za novo brezrazredno družbo in novega človeka. Za njiju je značilen utopizem, ki pa se v določenem pogledu bistveno razlikuje. Drugi del predstavlja obdobje komunizma. Poudarjena je razlika v pojmovanju utopije znotraj avantgarde in sovjetskega marksizma, razlika med osebnim interesom in družbenim ciljem ter med osebno in višjo resnico. Po zmagi oktobrske revolucije se je uveljavil sovjetski marksizem, katerega temeljna značilnost je predpostavka, da je v Sovjetski zvezi utopija že realizirana. Nova družba, ki je definirana v socialističnem smislu marksistične teorije, postane edini kriterij resnice in neresnice ter pravice in nepravice. Državni sistem zaduši vsa odstopanja v miljenju in delovanju. Struktura sovjetske družbe zahteva popolno podreditev individualnih interesov družbi. Novski je kot neprilagodljiv revolucionar pristal v stalinističnih gulagih. Drugi del je osredotočen na zaslišanje Novskega. Njegova osebna resnica je v primerjavi z višjimi cilji ničvredna. V tem dolgotrajnem procesu Novski izgublja svoj obraz. Danilo Kiš na začetku novele navede, da je /.../ na presenetljiv in nerazložljiv način ta človek, ki je svojim političnim načelom dal pomen neke stroge morale, ta ognjeviti internacionalist, ostal zapisan v kronikah revolucije kot osebnost brez obraza in brez glasu. Novskega torej uniči sistem za katerega si je v času revolucije boril. Utopična družba je bila realizirana skozi represivni državni aparat. Ker pa je Novski: "... obstajal zgolj v času in zavračal možnost, da obstaja tudi v prostoru."(Ljubia Ristič), ga je torej nemogoče dokončno pokopati. Od tod tudi naslov filma - Sepultura.
Režija
Zasedba
Zasedba
abecedni vrstni red
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
glasba
montaža
scenografija
zvok
sektor kamera
drugo
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.