Onstran žice
- Celovečerni dokumentarni film
- 85'
- 2012
- Slovenija, Italija, Hrvaška
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Financiranje
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Otroštvo je nemara edini čas, ko se človek lahko svobodno in brezskrbno prepušča neobvezujočemu toku želja. V tem obdobju je najbolj dojemljiv, a tudi najbolj ranljiv: podobe in izkušnje iz tega časa ga zaznamujejo za vse življenje. V dobrem, seveda; a žal tudi v slabem.
Dokumentarni film Onstran žice se sprehodi skozi manj znane pokrajine druge svetovne vojne, opisovane skozi otroško perspekti
Otroštvo je nemara edini čas, ko se človek lahko svobodno in brezskrbno prepušča neobvezujočemu toku želja. V tem obdobju je najbolj dojemljiv, a tudi najbolj ranljiv: podobe in izkušnje iz tega časa ga zaznamujejo za vse življenje. V dobrem, seveda; a žal tudi v slabem.
Dokumentarni film Onstran žice se sprehodi skozi manj znane pokrajine druge svetovne vojne, opisovane skozi otroško perspektivo. Preplet spominov se strne v ganljivo pripoved preživelih iz taborišča Gonars v Furlaniji, ki so otroštvo pustili na drugi, notranji strani bodeče žice. Tja so bili pregnani iz različnih koncev današnje Slovenije, predvsem iz Ljubljane, Kočevja, Gorskega Kotarja in Istre, pa tudi prepeljani iz taborišča na Rabu. Bili so premladi, da bi vedeli, zakaj so tam, a dovolj zreli, da jim ni zmanjkalo volje do življenja, pa tudi do ustvarjanja ne. »To je bil edinstven primer v okupirani Evropi, da so otroci še v času vojne pisali o svojem trpljenju«, pove eden od pričevalcev. Preteklost je izhodišče za prihodnost: več kot šestdeset let kasneje otroci v razredu berejo spise, ki so jih pisali po internaciji njihovi vrstniki, jih ilustrirajo, zastavljajo vprašanja ... Njihov pogled na dogodke je drugačen od pogleda odraslih, zato pa nič manj prizemljen; vprašanja, ki na prvi pogled zvenijo naivno, so v resnici mnogo bolj jasna in zavezujoča, saj terjajo prav takšne odgovore. Saj, le kdo bi pojem ukradenega otroštva razumel bolje, kot prav otrok?
Zbrana pričevanja otrok so mnogo več kot le živi spomenik v opomin na eno največjih grozot 20. stoletja. So predvsem izpovedi posameznikov, ki so zbrali dovolj poguma in obrnili stran v novo življenje.
Režija
Izjava režiserja/-ke
Šele pred kratkim sem izvedel, da je le nekaj kilometrov stran od mojega doma v Furlaniji nekoč stalo italijansko „koncentracijsko taborišče“. Čeprav njegova razsežnost ni primerljiva z nacističnimi,
Šele pred kratkim sem izvedel, da je le nekaj kilometrov stran od mojega doma v Furlaniji nekoč stalo italijansko „koncentracijsko taborišče“. Čeprav njegova razsežnost ni primerljiva z nacističnimi, je bilo taborišče v Gonarsu kraj trpljenja in smrti. Rad pripovedujem zgodbe, ki so na nek način povezane z mano in se navezujejo na tematiko mojega preteklega dela.
Moja pozornost do otroškega sveta, pomen spomina in njegovo spreminjanje skozi čas, sta me privedla do Gonarsa. Brez kakršne retorike, sem želel odkriti, kaj se skriva za tistimi otroškimi risbami, ki govorijo o trpljenju, a tudi o sanjah in upanju. Kaj je ostalo od tistih spominov in kaj od tega so vnuki takratnih otrok ohranili danes.
Pričevalci se spominjajo svojih travm, nevidnih znamenj, ki jih spremljajo skozi življenje. Rdeča nit dokumentarnega filma, s katero sem želel vstopiti v preteklost in jo hkrati zapustiti, je otroštvo. Besede in risbe takratnih otrok skozi oči današnjih.
Film ni zgodba s srečnim koncem, ampak preprosto pričevanje, ki dokazuje, da humanost in solidarnost lahko prevladata nad sovraštvom.
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
animacija
fotografija
glasba
montaža
zvok
sektor režija
sektor zvok
sektor kamera
mentorstvo in strokovno sodelovanje
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Beyond the Wire (angleščina)
Tehnični podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.