Kurentova luna Napovedano
- Celovečerni igrani film
- s.d.
- Slovenija, Severna Makedonija, Srbija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Režija
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Proračun
Vsi podatki o financiranju so pridobljeni iz uradnih virov. S strani producentov oziroma organizacij, ki so projekt finančno podprle.
Komisija: Jasna Krajinović, Boris Palčič, Čedomir Kolar Obrazložitev komisije
Skozi scenarij sledimo natančni in premišljeni zgodbi, ki smiselno prepleta elemente različnih žanrov (trilerja, kriminalke, elementi grozljivke) in jih poveže v prepričljivo celoto. Pripoved dodatno in originalno obogatijo elementi pradavne slovenske in slovanske mitologije, a to ne pomeni, da je zazrta v preteklost. Nasprotno, ena izmed prevladujočih pripovednih linij izpostavlja vedno bolj aktualen in neusmiljen boj za prevlado nad ženskim telesom. Režijska eksplikacija kaže na poglobljen in skrben razmislek o vseh sestavinah žanrskega filma in njegove zgodbe. Avtorjem kljub temu svetujemo, da še enkrat premislijo elemente razkrivanja identitete morilcev, saj so v trenutni verziji morda preveč in predvsem prekmalu evidentni.
Komisija: Maja Weiss, Igor Palčič, Goran Vojnović, Simon Tanšek (nadomestni član), Polona Petek (nadomestna članica) Obrazložitev komisije
Kurentova luna je žanrski film, ki v misli prikliče številne uspešnice kot so DaVincijeva šifra, Dekle z zmajskim tatujem ali Sedem, a vse skupaj začini z zelo izvirno lokalno tematiko in močno umeščenostjo v slovenski kulturni prostor. Scenarij je predloga za kriminalistično forenzični triler o serijskem morilcu, ki svoje žrtve pokončuje v okviru sprevrženega staroslovanskega pustnega obreda. Tematika je okultna in mistična, zazrta v preteklost. Univerzalnost obstaja v žanrski zgradbi, ki okultizem in mistiko izbrska na plano in razsvetli. Mestoma so prehodi in obrati v zgodbi rahlo nedodelani in zato tudi klišejski, a to filmu ne jemlje privlačnosti, bi pa jih bilo smiselno dodelati za učinkovit pripovedni ritem. Nekaj neravnovesja obstaja med dialogi in dejanji v korist dialogov, ki v glavnem poganjajo pripoved filma. Liki so karakterno opredeljeni, bi pa vseeno morali biti psihološko bolj
razčlenjeni, torej raznoliki in manj predvidljivi. Nekaj k temu pripomorejo dobri dialogi, ki so ravno prav obešenjaški in »malomarni«, da nakazujejo čustvene in psihološke značajske razpoke likov, ki bi jih bilo treba nadgraditi v manj predvidljivo pripovedno strukturo.
Opozorili bi še na to, da v scenariju ni povsem razvidno to, kaj se z glavnim junakom zgodi na koncu filma. Njegova nadaljnja usoda se namreč zdi nedorečena, medtem ko je v sinopsisu opisana precej jasno. Vsekakor pa je Kurentova luna projekt, ki ima potencial, da postane uspešnica, prav tako pa je komisija mnenja, da si tudi režiser zasluži nadaljevati svoje uspešno dosedanje delo.
Komisija: Žanina Mirčevska, Ida Weiss, Jaroslav Skrušny, Slobodan Maksimović (nadomestni član) Obrazložitev komisije
Tipičen žanrski film, kriminalka po vzoru filmov, posnetih po romanih Dana Browna: v ozadju množičnih kultnih umorov mladih neplodnih deklet se skriva tajna poganska – kurentova – ločina znotraj uradne katoliške cerkve, ki jo sestavljajo ugledne in bogate meščanske družine pod zaščito uradne cerkve. Klasičen detektivski par se loti preiskave, ki ju vodi tudi v slepe ulice, osumljenci se množijo, prav tako umori, preiskava pa ne privede nikamor, dokler… Naključja pomagajo najti ključ do rešitve zapletenega primera, ki pa je na koncu razrešen le na pol, zlo – v podobi kurenta kot simbola plodnosti in spolne razuzdanosti – ni trajno odstranjeno z obličja sveta, temna plat človeka je vselej kot senca navzoča ob njegovih svetlih straneh.
Zanimivo, profesionalno žanrsko pisanje, posrečen prenos uveljavljenega vzorca na slovenska tla in na mitološko ozadje enega naših najbolj prodajanih ljudskih običajev. Kljub pretežno pozitivni oceni predlaganega treatmenta želi komisija opozoriti na preveliko predvidljivost zgodbe z več aspektov (tako je na primer takoj jasno, da je Gorazd morilec, že v prvem prizoru, ko se pojavi). V celotni zgodbi manjka poglobitev motivacije likov in tudi osrednja misel, ki naj povezuje celoto. Celotna zgodba bi bila morda še bolj originalna in zanimiva, če bi bil “kurentov kult” še bolj v fokusu zgodbe, ne pa da je poudarek predvsem na kriminalki. Pri tem mislimo na pomen samega kulta in na njegovo kulturološko funkcijo.
Ocena scenarista je podana na podlagi prepoznavnosti in odmevnosti opusa avtorja, ki je razviden iz priloženih referenc v vlogi.
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.