Filmski obzornik oktober 1946

  • kratki dokumentarni film
  • 15’
informativni
  • 1946
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Ob vrnitvi naše delegacije iz Pariza
  2. Slovenija pozdravlja drage goste
  3. [Gledališčniki iz Rusije na obisku]
  4. Jesenski plodovi
  5. Fizkultura

  1. OB VRNITVI NAŠE DELEGACIJE IZ PARIZA
  2. oktobra se na železniški postaji v Ljubljani zbere na stotine ljudi, da bi pozdravili vrnitev jugoslovanske delegacije iz Pariza. Shod z Edvardom Kardeljem na čelu mine v znamenju protesta proti sklepom iz pariške mirovne konference. Slednjim protestirajo tudi drugod po Julijski krajini.

direktorji fotografije: Metod Badjura, Ivan Marinček, Anton Smeh, Karel Božič

  1. SLOVENIJA POZDRAVLJA DRAGE GOSTE Množica pričaka predstavnike poljske vlade in predsednika Tita na železniški postaji v Ljubljani. Kljub deževnemu vremenu visoki gostje pozdravljajo ljudi na ulicah in pred vladno palačo. Po Titovem nagovoru ljudstva, poljski predsednik Boleslav Bierut odlikuje slovenske politične predstavnike z najvišjimi poljskimi priznanji.

direktorja fotografije: Ivan Marinček, Anton Smeh

  1. [GLEDALIŠČNIKI IZ RUSIJE NA OBISKU] Slavnostni sprejem gledališča Leninskega komsomola v Ljubljani in Mariboru. Ljudje z navdušenjem pozdravljajo ruske umetnike.

  2. JESENSKI PLODOVI a) Obiranje jabolk v sadovnjaku in njihovo pakiranje v skladovnici za domači in tuji trg. b) Trgatev v Slovenskih goricah. c) Obiranje bukovega žira v Grosuplju za izdelovanje olja.

direktor fotografije: Metod Badjura

  1. FIZKULTURA a) Prijateljski teniški turnir pod Cekinovim gradom. b) Tržaški nogometni klub gostuje v Ljubljani. Pred polnimi tribunami ljubljanski nogometaši s tesnim izidom premagajo tržačane. c) Prvi miting avtomobilistov in motociklistov s štartom na Kongresnem trgu. Pričetek popularizacije moto športa v jugoslovanski fizkulturi.

direktorja fotografije: Metod Badjura, Ivan Marinček

Zasedba Boleslav Bierut, Josip Broz Tito, Edvard Kardelj
Zanimivost

Četrti filmski obzornik je v celoti posvečen borbi za priključitev Julijske krajine Jugoslaviji. Po obliki tako izstopa od ostalih obzornikov, saj ni sestavljen iz večih novic, temveč je zastavljen ko

Četrti filmski obzornik je v celoti posvečen borbi za priključitev Julijske krajine Jugoslaviji. Po obliki tako izstopa od ostalih obzornikov, saj ni sestavljen iz večih novic, temveč je zastavljen kot celota, ki povzame posledice minule vojne, razloži borbo koroških slovencev za priključitev ozemlja Julijske krajine k Jugoslaviji in posledice neželenega Pariškega dogovora.

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
(špica)
urednik
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review October 1946 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Razmerje slike
1,37:1 Academy
Trajanje in dolžina
15 minut / 404 metre
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Ljubljana, Slovenija
železniška postaja
Prešernova cesta
Cekinov grad
Ajdovščina, Slovenija
Grosuplje, Slovenija
Maribor, Slovenija
Slovenija
Slovenske gorice

Stik z uredništvom