Filmski obzornik 32

  • Kratki dokumentarni film
  • 13’
informativni
  • 1948
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. III. kongres AFŽ
  2. Novoletna jelka

  1. III. KONGRES AFŽ V veliki unionski dvorani v Ljubljanil med 12. in 13. decembrom poteka III. kongres Antifašistične fronte žena Slovenije, ki ga nagovori predsednica glavnega odbora Angela Ocepek. Kongresa se udeležita tudi zastopnici iz Trsta in Koroške. Glavna tema je pomen vloge ženske v političnem, družbenem in kulturnem življenju. Govorijo ženske iz podeželja, ki izpostavijo svojo problematiko.

režiser: Janez Ovsec / direktor fotografije: Viki Pogačar

  1. NOVOLETNA JELKA Po vsej Ljubljani praznujejo novoletne praznike. Na pravljično okrašenem Kongresnem trgu Dedek Mraz obišče najmlajše. Pravljična bitja pripovedujejo najljubše otroške zgodbe. Ob kresu partizani pripovedujejo zgodbe iz borb. V domu slepih kolektiv Litostroja obdari otroke. Otroci zapojejo in zaplešejo.

scenarist in režiser: Ernest Adamič / direktorja fotografije: Anton Smeh in Rudi Vavpotič / avtor glasbe: Danilo Švara

Režija Ernest Adamič, Janez Ovsec
Zasedba Ivanka Mežan
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
abecedni vrstni red
napovedovalka
(glas)

scenarij

scenarist

režija

režiser
režiser

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
(špica)
avtor glasbe

montaža

montažer

zvok

oblikovalec zvoka
dirigent
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 32 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
13 minut / 366 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Ljubljana, Slovenija
dvorana Union
Kongresni trg
Dom slepih

Stik z uredništvom