Filmski obzornik 25

  • Kratki dokumentarni film
  • 13'
informativni
  • 1948
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Svinec v Mežici
  2. Dečje jasli
  3. Učitelj na vasi

  1. SVINEC V MEŽICI V tretjem največjem rudniku v državi v Mežici rudarji prihajajo na delo. Globoko v rudniku poteka težaško rudarsko delo. V Žerjavu s flotacijo pridobivajo svinčev koncentrat, ki ga pretočijo v kalupe, da se strdi.

scenarist in režiser: Ernest Adamič / direktor fotografije: Marjan Pfajfer / montažer: Boris Štrozak

  1. DEČJE JASLI Negovalke skrbijo za otroke delovnih mater v dečjih jaslih, kjer z igro preživijo dan. Najmlajše čez dan obiščejo doječe matere.

scenarist: Vitko Musek / režiser: Ernest Adamič / direktor fotografije: Rudi Vavpotič / montažerka: Milka Badjura / avtor glasbe: Danilo Švara

  1. UČITELJ NA VASI Otroci Muljave pri Stični na poti na gradbišče nove šole, kjer v nekaterih prostorih že poteka pouk, ki ga vodi učitelj Jože Perko. Slednji je pomemben del krajevne skupnosti. S šolarji obišče domačijo Josipa Jurčiča, jih uči sadjarstva in kmetovanja. Ob večerih z vaščani razpravlja o političnih in gospodarskih problemih svojega kraja.

scenarist: O. Štih / režiser: Ernest Adamič / direktor fotografije: Rudi Vavpotič / montažerka: Milka Badjura / avtor glasbe: Marjan Lipovšek

Režija Ernest Adamič
Zasedba Ivan Pengov, Jože Perko
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
(glas)
abecedni vrstni red
osebno

scenarij

scenarist
scenarist/-ka
scenarist

režija

režiser

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
avtor glasbe
avtor glasbe
(špica)

montaža

montažer
montažerka

zvok

oblikovalec zvoka
dirigent
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 25 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
13' / 366 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Mežica, Slovenija
v rudniku
Muljava, Slovenija
rojstna hiša Josipa Jurčiča

Stik z uredništvom