Filmski obzornik 25
- Kratki dokumentarni film
- 13'
- 1948
- Jugoslavija (Slovenija)
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
- Svinec v Mežici
- Dečje jasli
- Učitelj na vasi
- SVINEC V MEŽICI V tretjem največjem rudniku v državi v Mežici rudarji prihajajo na delo. Globoko v rudniku poteka težaško rudarsko delo. V Žerjavu s flotacijo pridobivajo svinčev koncentrat, ki ga pretočijo v kalupe, da se strdi.
scenarist in režiser: Ernest Adamič / direktor fotografije: Marjan Pfajfer / montažer: Boris Štrozak
- DEČJE JASLI Negovalke skrbijo za otroke delovnih mater v dečjih jaslih, kjer z igro preživijo dan. Najmlajše čez dan obiščejo doječe matere.
scenarist: Vitko Musek / režiser: Ernest Adamič / direktor fotografije: Rudi Vavpotič / montažerka: Milka Badjura / avtor glasbe: Danilo Švara
- UČITELJ NA VASI Otroci Muljave pri Stični na poti na gradbišče nove šole, kjer v nekaterih prostorih že poteka pouk, ki ga vodi učitelj Jože Perko. Slednji je pomemben del krajevne skupnosti. S šolarji obišče domačijo Josipa Jurčiča, jih uči sadjarstva in kmetovanja. Ob večerih z vaščani razpravlja o političnih in gospodarskih problemih svojega kraja.
scenarist: O. Štih / režiser: Ernest Adamič / direktor fotografije: Rudi Vavpotič / montažerka: Milka Badjura / avtor glasbe: Marjan Lipovšek
Režija
Zasedba
Zanimivost
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.
Zasedba
Ekipa
scenarij
režija
fotografija
glasba
montaža
zvok
sektor glasba
drugo
Organizacije
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Dostopnost
Snemalne lokacije
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.