Filmski obzornik 22
- Kratki dokumentarni film
- 15'
informativni
- 1948
- Jugoslavija (Slovenija)
- V ZASNEŽENIH GORAH Februarski vzpon alpinistov na Brano. Na vrhu razgled po Julijskih Alpah.
scenarist in režiser: Boris Režek / direktor fotografije: Viki Pogačar / avtor glasbe: Marjan Lipovšek
- TOVARNA USNJA NA VRHNIKI Delo v eni največjih tovarn usnja v Jugoslaviji.
scenarist: Albert Papler / direktor fotografije: Ivan Marinček / avtor glasbe: Danilo švara
- LEK, TOVARNA ZDRAVIL V LJUBLJANI Izdelava zdravil na različnih oddelkih v tovarni Lek.
scenarist: Janez Ovsec / direktor fotografije: Milan Kumar / avtor glasbe: Matija Bravničar
Režija | Boris Režek |
---|---|
Zasedba | Ivan Pengov |
Zanimivost |
Zasedba
abecedni vrstni red
Ekipa
scenarij
režija
fotografija
glasba
montaža
zvok
drugo
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Alternativni naslovi
Film Review 22 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
15' / 401 meter
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Snemalne lokacije
Ljubljana, Slovenija
tovarna Lek
Vrhnika, Slovenija
tovarna usnja
Slovenija
Kamniške Alpe - vrh Brana
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.