Filmski obzornik 20

  • kratki dokumentarni film
  • 15’
informativni
  • 1947
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Izdelava avtomobilskih karoserij
  2. Naša največja knjižnica
  3. Šahovski šampionat
  4. Novice

  1. IZDELAVA AVTOMOBILSKIH KAROSERIJ Delavci delavnic Darsa v Šiški v Ljubljani pri izdelavi avtobusnih karoserij.

scenarist in režiser: Janez Ovsec / direktor fotografije: Ivan Marinček / avtor glasbe: Danilo Švara

  1. NAŠA NAJVEČJA KNJIŽNICA Obnovljena Narodna in Univerzietna knjižnica v Ljubljani. Izvirnike starih knjig hranijo v posebnih protipožarnih omarah. Knjižničarji pri svojem delu in študentje v čitalnici.

scenarist in režiser: Boris Režek / direktor fotografije: Milan Kumar / avtor glasbe: Marjan Lipovšek

  1. ŠAHOVSKI ŠAMPIONAT Državno prvenstvo v šahovskem turnirju v Ljubljani med 5. in 26. oktobrom 1947. Turnir otvori predsednik Šahovskega odbora Slovenije Edo Turnher. Gledalci napeto spremljajo igralce med igro.

direktor fotografije: Ivan Marinček / avtor glasbe: Pavel Šivic

  1. NOVICE a) Farmacevti med delom v na novo odprti Centralni lekarni V Ljubljani na Prešernovem trgu. Izdelava zdravil in delo z strankami. b) 30. novembra 1947 na Primorskem potekajo volitve v Ljudsko skupščino Ljudske republike Slovenije in v Zvezni svet Ljudske skupščine Federativne ljudske republike Jugoslavije.

direktorji fotografije: Milan Kumar, Metod Badjura, Anton Smeh / avtor glasbe: Pavel Šivic, Marjan Kozina

Režija Janez Ovsec, Boris Režek
Zasedba Ivan Pengov, Božidar Jakac, Edo Turnher
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
(glas)
abecedni vrstni red

scenarij

scenarist
scenarist

režija

režiser
režiser

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
avtor glasbe
avtor glasbe
avtor glasbe
avtor glasbe
(špica)

montaža

montažer

zvok

oblikovalec zvoka
urednik
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 20 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
15 minut / 407 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Ljubljana, Slovenija
Kamniška ulica 21
Centralna lekarna
Narodna in univerzitetna knjižnica
Slovenija
Primorska

Stik z uredništvom