Filmski obzornik 18

  • kratki dokumentarni film
  • 17’
informativni
  • 1947
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Naš prvi kinoprojektor
  2. Savinjski hmelj
  3. Slovenska Istra
  4. Znaših festivalov
  5. Novice

  1. NAŠ PRVI KINOPROJEKTOR Načrtovanje in izdelava prvega kinoprojektorja tovarne Iskra iz Kranja.

direktorja fotografije: France Kosmač in France Cerar

  1. SAVINJSKI HMELJ Hmeljarska zadruga skrbi za načrtno pridelovanje hmelja in njegov izvoz. Pridelovalci hmelj obirajo, ga posušijo in v zadrugi pripravljajo na predelavo in izvoz.

scenarist: Mirko Grobler / režiser: France Jamnik / direktor fotografije: Dimitrij Macarol / avtor glasbe: Danilo Švara

  1. SLOVENSKA ISTRA Življenje v slovenski Istri, obdelovanje zemlje, ribolov, delo v tovarni Delamaris in pridobivanje soli.

direktor fotografije: Metod Badjura / avtor glasbe: Matija Bravničar

  1. Z NAŠIH FESTIVALOV V Slovenj Gradcu se 24. avgusta 1947 odvije festival kulturne in politične manifestacija za priključitev Koroške Jugoslaviji.
  2. septembra 1947 v Murski Soboti nastopi gledališka skupina, sprevod kmetovalcev.

direktorji fotografije: France Cerar, Dimitrij Macarol, Viki Pogačar / avtor glasbe: Pavel Šivic

  1. NOVICE: a) Na Bledu se odvije razstava plemenske živine. Posebna komisija podeli nagrado za najboljšo vrsto živine. b) Avto-moto dirke v Opatiji. Sodelujejo dirkači iz Slovenije, Madžarske in Albanije. c) V Portorožu počitnikujejo otroci iz osvobojenega tržaškega ozemlja, cone A in B.

direktorja fotografije: Metod Badjura in Ivan Marinček

Režija France Jamnik, France Kosmač
Zasedba Ivan Pengov, Franc Špiler
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
(glas)
abecedni vrstni red

scenarij

scenarist

režija

režiser
režiser

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
(špica)

montaža

montažer/-ka
montažer

zvok

oblikovalec zvoka
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 18 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
17 minut / 448 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Opatija, Hrvaška
Bled, Slovenija
Izola, Slovenija
tovarna Delamaris
Jesenice, Slovenija
Koper, Slovenija
panorama mesta
Kranj, Slovenija
Murska Sobota, Slovenija
Portorož, Slovenija
Sečovlje, Slovenija
soline
Slovenj Gradec, Slovenija
Slovenija
Savinjska dolina

Stik z uredništvom