Filmski obzornik 12
- Kratki dokumentarni film
- 15'
- 1947
- Jugoslavija (Slovenija)
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
- Pogreb partizanskih borcev
- Slovenski književniki za mladinsko progo
- Ljubljanski pionirji pri koroških mladincih
- Novice
- POGREB PARTIZANSKIH BORCEV Svečan pokop padlih partizanov 13. aprila 1947 na Žalah v Ljubljani. Pogreba se udeleži večstoglava množica in častna četa.
direktor fotografije: Anton Smeh / avtor glasbe: Ciril Cvetko
- SLOVENSKI KNJIŽEVNIKI ZA MLADINSKO PROGO V Ljubljanski operi književniki pripravijo literarni večer v čast delovni mladini. Fran Seleški Finžgar, Juš Kozak, Josip Vidmar, France Bevk in drugi pred zbrano množico berejo svoja dela.
direktorja fotografije: Anton Smeh in Metod Badjura / avtor glasbe: Blaž Arnič
- LJUBLJANSKI PIONIRJI PRI KOROŠKIH MLADINCIH Internat v Radovljici obiščejo pionirji iz Ljubljane. Ob tej priložnosti jim koroški kolegi priredijo koncert.
scenarist: A. Adamič / režiser: Josip Žnidaršič-List / direktor fotografije: Ivan Marinček / avtor glasbe: Ciril Cvetko
- NOVICE a) Pionirji in mladinci proslavijo obletnico rojstva Ivana Cankarja na Vrhniki. b) Kolesarski kros v Tivoliju in na Rožniku.
direktorja fotografije: Viki Pogačar, Ivan Marinček
Režija
Zasedba
Zanimivost
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.
Avtorji prispevkov so se pod posamezne novice večinoma podpisovali z začetnico imena in polnim priimkom. Scenarist A. Adamič se v vseh obzorniških številkah pojavi enkrat. Ker njegovo polno ime ni zabeleženo niti v Filmskem gradivu (ARS, Ljubljana 1998), kjer so vsi obzorniki popisani, niti v katalogu Filmski obzorniki, zrcalo časa 1946-1951 (ARS, Ljubljana 1991), sklepamo, da se pod imenom skriva redni sodelavec obzornikov Ernest Adamič, ki so ga klicali tudi Arnošt. Naš sklep sledi iz opazke, da so se avtorji občasno podpisovali pod svoje prispevke s skrajšanimi oz alternativnimi različicami svojega imena, vendar smo pri večini le-teh s pomočjo prej omenjenih pisnih virov kakršenkoli dvom o identiteti avtorja brez težav razjasnili.
Zasedba
vrstni red špice
abecedni vrstni red
Ekipa
fotografija
glasba
montaža
zvok
drugo
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Dostopnost
Snemalne lokacije
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.