V ponedeljek, 17. avgusta, se bo na prizoriščih Slovenske kinoteke in v Kinodvoru v Ljubljani pričela 6. edicija Mednarodnega festivala kratkega filma FeKK, ki ga organizira Društvo za uveljavljanje kratkega filma Kraken.
Med 17. in 22. avgustom se bo tako na Muzejski ploščadi Metelkova, v Slovenski kinoteki in Kinodvoru odvilo 27 različnih programov, na katerih bo prikazanih prek 132 kratkih filmov. Od tega 28 v tekmovalni kategoriji FeKK SLO namenjeni slovenskim avtorjem in produkcijam ter 27 v mednarodni tekmovalni kategoriji FeKK YU. Obiskalo nas bo tudi več domačih in mednarodnih gostov, filme pa bosta ocenjevali mednarodna žirija in žirija filmskih kritikov, ki bosta najboljše tudi nagradili.
Filmski program bo postregel z dvema tekmovalnima programoma, izborom najboljših evropskih kratkih filmov, ki so se lani potegovali za nagrade, ki jih podeljuje Evropska filmska akademija, s filmi iz širšega sosedstva in vzhodnih provenienc in izborom filmov iz Slovenskega filmskega arhiva. Posebno pozornost bomo s fokusom posvetili opusu kultne in večkrat nagrajene domače režiserke Eme Kugler, poklon pa bo v znamenju kratkih filmov bržkone najbolj priznanega švedskega režiserja ta hip, Rubena Östlunda, ki je v zadnjih letih navduševal s filmoma kot sta z oskarjem nagrajeni Kvadrat (2017) in Višja sila (2014). V goste smo tokrat povabili Lago Film Fest iz Benečije, ki je posebej za FeKK pripravil dva skrbno izbrana programa kratkih filmov, ki bosta razkrila bisere njihovega festivala. Ne pozabite pa tudi na novost v letošnjem programu, ki smo jo poimenovali FeKK SLO: Drugi val, v sklopu katerega bomo prikazali neodvisne bravure domačih avtorjev, ki izkazujejo svežino in brezkompromisnost in na katere kanimo gotovo še računati v prihodnosti. Sadove kuratorskega in raziskovalnega dela bodo obelodanili posebej kurirani tematski programi, zbrani pod skupnim imenom Katastrofekk, ki bodo poskrbeli za apokaliptična premlevanja in izlete v bizarnosti. Med drugim bomo tudi arheološko raziskovali internet, v sodelovanju s Festivalom žanrskega filma Kurja polt pa predstavili srednjemetražno turboneonsko poslastico Blood Machines (Seth Ickerman, 2019).
Navkljub zaradi zdravstvene katastrofe okrnjenemu spremljevalnemu programu, ponosno razglašamo, da se bo v sklopu FeKKa znova odvil tudi PROFeKK - strokovni program za (kratko)filmske profesionalce. V središče zanimanja bomo postavili posebne kino prostore v mestu in na vasi. Temo bomo dopolnili z dvema avstrijskima gostoma, čarodejema snovanja distribucijskih strategij. Spregovorili pa bomo tudi o tem, kako najti prostor za filmske klasike v digitalni sedanjosti, skozi izkušnjo digitalizacije in restavracije kratkega filma. V sodelovanju s poljskim festivalom kratkega filma Short Waves si lahko obetate še edinstven spletno-živ dogodek z naslovom Potencial kratkega filma pri oblikovanju skupnosti in izobraževalnih dejavnostih.
Že peto leto zapored bo pod okriljem FeKKa potekala tudi Kratka scena, edina scenaristična delavnica za kratki film v Sloveniji, ki jo bo tokrat vodil mednarodni strokovnjak in sodelavec festivala v Cannesu, Wim Wanecker. Za delavnico za mlade in nadebudne pisce filmskih kritik pa bo poskrbelo Ostrenje pogleda.
Tudi v tem letu je festivalsko podobo oblikoval Jan Virant, ki se je s celostnima podobama za FeKK 2018 in FeKK 2019 uvrstil na 9. bienale Fundacije Brumen in s tem prejel priznanje za odlično slovensko oblikovanje. Tokratni plakat predstavlja rušilni val leta 2020, obenem napoveduje cunami nove letine kratkih filmov iz Slovenije, Evrope in vzhodne poloble, ki nas bo zaobjel pod geslom #katastrofekk: Konec je blizu. Pri kratkih filmih je konec namreč vedno (pre)blizu.
Projekcije bodo tudi letos povečini brezplačne, vendar vas vabimo, da si vstopnice zagotovite čim prej, saj bo število mest zaradi upoštevanja protikoronskih ukrepov omejeno. V primeru slabega vremena se bodo projekcije z Letnega kina Slovenske kinoteke v sodelovanju z Bazo slovenskih filmov prestavile na splet.
Vir: FeKK