Nevidni spomeniki
- Kratki dokumentarni TV film
- 36' 17''
- 2015
- Slovenija
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
Nevidni spomeniki so epsko popotovanje ob opuščenih, porušenih, ter pozabljenih zgradbah enega največjih inženirskih podvigov konca 19-ga stoletja: Avstroogrske Južne železnice, z vlakom od Ljubljane do Trsta. Hkrali pa lirično arabeskno potovanje s kamero v čas, ki ga enako ni več, Mitteleurope konca devetnajstega stoletja. Nevidni spomeniki so film o času, izginjanju in spominu ... Industrijska revolucija 19. stoletja pripelje železnico tudi v naše kraje. Izgradnja Južne železnice kot prve železniške proge na naših tleh je bila eden največjih gradbenih podvigov 19 stoletja.
Industrijska revolucija 19. stoletja je tudi v naše kraje pripeljala železnico. Izgradnja Južne železnice, kot prve železniške proge skozi naše kraje je bila eden največjih svetovnih gradbenih podvigov konca 19.-ga stoletja. Graditelji železnice iz Ljubljane v Trst so se morali spopasti z vrsto nepričakovanih težav, od katerih je bilo eno ključnih vprašanje napajalne vode za lokomotive. Težave so se pričele že takoj na Ljubljanskem Barju, ki je je terjalo desetletje utrjevanja terena. Dvig proge iz Ljubljanskega Barja na Kraško planoto je bil izpeljan mojstrsko, prek izgradnje Borovniškega viadukta. 561 metrov dolg most so delali sedem let, v mehka barjanska tla zabili 4000 hrastovih pilotov, ob končanju je bil še desetletje največji zidani most v Evropi! Umankanje vode na tedaj popolnoma golem, pustem in nenaseljenem Krasu je bil nerešljiv problem! Po naključju so v v globoki divjini Krasa vremske doline odkrili bogat izvire vode, ki je omogočil gradnjo prvega vodovoda pri nas ter hkrati enega največjih v Evropi, dolgega skoraj 40 km. Preko sistema podzemnih rezervoarjev je oskrboval z vodo vse postaje do Rakeka do Nabrežine. Problemi pa se niso končali niti po izgradnji proge v letu 1857, ko je prvi vlak zapeljal v Trst. Vremenske razmere na Krasu so bile tako ostre, da je burja prevrnila vlak. Najhujši pa so bili snežni zameti, ki so bili visoki kot cel vlak. Sprva so progo zakrivali s posebnimi lesenimi pregradami, kasneje pa so zgradili visoke kamnite zidove za odklnjanje snežnih zametov. Ogromen sistem zidov daje še danes nepozaben vtis in ga imamo lahko za svojevrsten Slovenski kitajski zid!
Režija
Zasedba
Galerija (20)
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
scenarij
režija
produkcija
fotografija
glasba
montaža
scenografija
zvok
sektor režija
sektor zvok
sektor kamera
osvetljava
poprodukcija
drugo
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.