Filmski obzornik november 1946

  • kratki dokumentarni film
  • 15’
informativni
  • 1946
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. V svobodi gradimo
  2. Državni zavod za slepo mladino
  3. Obisk v opernem gledališču v Ljubljani

  1. V SVOBODI GRADIMO V Projektnem zavodu v Ljubljani pripravljajo načrte za obnovo vasi, mest, infrastrukture, ki jih je v ruševinah pustila vojna. Obnova mostu v Letušu, gradnja novega mostu v Kranju in hidrocentrale Moste. Gradijo in obnavljajo se tovarne in stanovanjska naselja.

direktor fotografije: Metod Badjura

  1. DRŽAVNI ZAVOD ZA SLEPO MLADINO Pionirji in mladinci pri preživljanju prostega časa in učenju v Zavodu za slepo mladino.

scenarist: Jože Gale / direktor fotografije: France Cerar

  1. OBISK V OPERNEM GLEDALIŠČU V LJUBLJANI Vaje in priprave gledaliških ustvarjalcev na sezono 1946-47. Prizor iz Ero z onega sveta Jakova Gotovca.

scenarist in direktor fotografije: Ivan Marinček

Zasedba France Kosmač, Jože Gostič, Valerija Heybal
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
abecedni vrstni red

scenarij

scenarist
scenarist

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe

zvok

oblikovalec zvoka
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review November 1946 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Razmerje slike
1,37:1 Academy
Trajanje in dolžina
15 minut / 417 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Ljubljana, Slovenija
Langusova ulica
Opera in balet Ljubljana
Jesenice, Slovenija
Kranj, Slovenija
Letuš, Slovenija
Moste (Žirovnica), Slovenija
Vrhnika, Slovenija

Stik z uredništvom