Filmski obzornik 41

  • Kratki dokumentarni film
  • 13’
informativni
  • 1950
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Kongres partije Svobodnega tržnega ozemlja v Izoli
  2. Lokalna proizvodnja
  3. Gradnja montažnih hiš

FILMSKI OBZORNIK 41

  1. KONGRES PARTIJE SVOBODNEGA TRŽNEGA OZEMLJA V IZOLI II. kongres Komunistične partije poteka v znamenju ozaveščanja demokratičnih pravic prebivalcev cone A. Slavnostno prireditvev obeležijo številni vidni predstavniki obmejnih krajev, ki s svojim nagovarjanjem zbrane množice požanjejo bučne aplavze.

direktor fotografije: Velibor Brkić

  1. LOKALNA PROIZVODNJA Z višanjem življenskega standarda se veča potreba po vsakdanjih dobrinah kar vzpodbuja lokalno industrijo pri izdelavi najrazličnejšik izdelkov. Delavci v tovarnah izdelujejo oblačila, usnjarske izdelke, keramiko in kemijske proizvode. Tovarne z optimizacijo dela povečujejo proizvodnjo, da bi zadostile povpraševanju po izdelkih. Na srednji tehniški šoli v Ljubljani pripraviljo razstavo izdelkov lokalne idustrije, ki jo med drugimi obiščeta tudi Miha Marinko in Marijan Brecelj.

scenarist: Boris Režek / direktor fotografije: Ivan Marinček

  1. GRADNJA MONTAŽNIH HIŠ Poizkusna gradnja družinske hiše po montažnem sistemu, ki jo gradbeniki zaključijo v osmih dneh se izkaže za učinkovit in hiter način serijske gradnje.

direktor fotografije: Milan Pogačar

Zasedba Marjan Zadnikar, Ivan Regent, Marijan Brecelj
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
(glas)
osebno

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
(špica)

zvok

oblikovalec/-ka zvoka
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 41 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Razmerje slike
1,37:1 Academy
Trajanje in dolžina
13 minut / 368 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Izola, Slovenija
Ljubljana, Slovenija
tovarna Ilirija
tovarna Angora
tovarna Unitas
Tehniška srednja šola
Mengeš, Slovenija
Tovarna kemičnih izdelkov

Stik z uredništvom