Filmski obzornik 41
- Kratki dokumentarni film
- 13'
- 1950
- Jugoslavija (Slovenija)
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
- Kongres partije Svobodnega tržnega ozemlja v Izoli
- Lokalna proizvodnja
- Gradnja montažnih hiš
FILMSKI OBZORNIK 41
- KONGRES PARTIJE SVOBODNEGA TRŽNEGA OZEMLJA V IZOLI II. kongres Komunistične partije poteka v znamenju ozaveščanja demokratičnih pravic prebivalcev cone A. Slavnostno prireditvev obeležijo številni vidni predstavniki obmejnih krajev, ki s svojim nagovarjanjem zbrane množice požanjejo bučne aplavze.
direktor fotografije: Velibor Brkić
- LOKALNA PROIZVODNJA Z višanjem življenskega standarda se veča potreba po vsakdanjih dobrinah kar vzpodbuja lokalno industrijo pri izdelavi najrazličnejšik izdelkov. Delavci v tovarnah izdelujejo oblačila, usnjarske izdelke, keramiko in kemijske proizvode. Tovarne z optimizacijo dela povečujejo proizvodnjo, da bi zadostile povpraševanju po izdelkih. Na srednji tehniški šoli v Ljubljani pripraviljo razstavo izdelkov lokalne idustrije, ki jo med drugimi obiščeta tudi Miha Marinko in Marijan Brecelj.
scenarist: Boris Režek / direktor fotografije: Ivan Marinček
- GRADNJA MONTAŽNIH HIŠ Poizkusna gradnja družinske hiše po montažnem sistemu, ki jo gradbeniki zaključijo v osmih dneh se izkaže za učinkovit in hiter način serijske gradnje.
direktor fotografije: Milan Pogačar
Režija
Zasedba
Zanimivost
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.
Zasedba
vrstni red špice
Ekipa
fotografija
glasba
zvok
drugo
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Dostopnost
Snemalne lokacije
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.