Filmski obzornik 33
- Kratki dokumentarni film
- 15'
- 1949
- Jugoslavija (Slovenija)
- Osnovni podatki
- Galerija
- Gradiva
- Epizode
- Zasedba
- Ekipa
- Organizacije
- Glasba
- Nagrade in nominacije
- Projekcije
- Arhivski posnetki
- Razširjeni podatki
- Snemalne lokacije
- Zanimivosti
- Stik z uredništvom
Sinopsis
- Počastitev Prešernovega spomina
- Prvi maj 1949
- POČASTITEV PREŠERNOVEGA SPOMINA Ob stoti obletnici Prešernove smrti po vsej državi potekajo proslave. V Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani otvorijo razstavo Prešernovih rokopisov, ki jo obiščeta tudi Ferdo Kozak in Josip Vidmar. Na Rožni ulici odkrijejo spominsko ploščo. Na Prešernocem trgu se zbere množica ljudi, ki trg obloži s cvetjem. Iz večih slovenskih krajev štafeta vodi v Kranj. Ob slovesnosti na pesnikovem grobu zbrane nagovori Anton Slodnjak. Udeleženci se za konec odpravijo v Vrbo, obiskat Prešernovo rojstno hišo.
režiser in montažer: Ernest Adamič / direktor fotografije: Badjura, Smeh
- PRVI MAJ 1949 Praznik dela poteka v znamenju tretjega leta petletke. Parade po ljubljanskih ulicah se udeležijo zadruge, delovni kolektivi, vojaške enote in sindikati. Med gledalci so vsi vidni predstavniki slovenske politike, med drugim tudi Miha Marinko, Josip Vidmar in Oton Župančič.
Režija
Zasedba
Zanimivost
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom
Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.
Zasedba
vrstni red špice
abecedni vrstni red
Ekipa
režija
fotografija
glasba
montaža
zvok
drugo
Organizacije
produkcija
Razširjeni podatki
Tehnični podatki
Dostopnost
Snemalne lokacije
Stik z uredništvom
Spoštovani, s pomočjo spodnjega obrazca nam lahko pišete. Veseli bomo vaših odzivov.