Filmski obzornik 27: V počastitev V. kongresa KPJ

  • kratki dokumentarni film
  • 12’
informativni
  • 1948
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Za Partijo
  2. Ljudstvo svoji državi
  3. S povečanim delovnim poletom
  4. Prostovoljci gradijo

  1. ZA PATRIJO Po vsej Sloveniji se vršijo razprave kolektivnih delavcev in sindikatov o statutu in programu Komunistične Partije Jugoslavije.V Lendavi se zborovanja udeleži Miško Kranjec in nagovori naftne delavce.

  2. LJUDSTVO SVOJI DRŽAVI Vpisovanje posojil v Hotovljah in Vevčah za izpolnitev petletnega plana.

  3. S POVEČANIM DELOVNIM POLETOM Rudarji, bombažni tkalci, graditelji silosa s trdim delom tekmujejo za doseganje ciljev in dvig proizvodnje.

  4. PROSTOVOLJCI GRADIJO Prostovoljci in prostovoljke delajo na stavbiščih, gradijo Dolenjsko cesto in zbirni kanal v Ljubljani. Začnejo z gradnjo železniške proge Vič-Laze. Na podeželju tamkajšnji prostovoljci gradijo zadružne domove v Mokronogu in Iški vasi.

Zasedba Tugomir Tory
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
abecedni vrstni red
napovedovalec
(glas)

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
avtor glasbe
(špica)

montaža

montažerka

zvok

oblikovalec zvoka
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 27 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovaščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
12 minut / 327 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Ljubljana, Slovenija
Dolenjska cesta
železniška proga Vič-Laze
Hotavlje, Slovenija
Iška vas, Slovenija
Jesenice, Slovenija
Lendava, Slovenija
naftna polja
Maribor, Slovenija
bombažna tkalnica
Mokronog, Slovenija
Vevče, Slovenija
Zagorje ob Savi, Slovenija

Stik z uredništvom