Filmski obzornik 13

  • kratki dokumentarni film
  • 16’
informativni
  • 1947
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Prvi maj, Ljubljana slavi praznik delovnega ljudstva
  2. Koroški slovenci na obisku v svobodni domovini
  3. Novice

  1. PRVI MAJ, LJUBLJANA SLAVI PRAZNIK DELOVNEGA LJUDSTVA Velike parade ob prvomajskem prazniku se udeležijo delovni kolektivi, mladinske delovne brigade in fizkulturniki. Ob tej priložnosti najboljšim kolektivom podelijo prehodne zastave za njihov presežni doprinos k uresničitvi petletnega plana.

direktorji fotografije: Metod Badjura, Anton Smeh, Ivan Marinček in France Cerar

  1. KOROŠKI SLOVENCI NA OBISKU V SVOBODNI DOMOVINI Na železniški postaji v Ljubljani se zbere množica ljudi, da bi pozdravila koroške slovence, ki obiščejo mesto. Slednji s svojim pevskim zborom in folklorno skupino, ki predstavi koroška narodna običaja visoki rej in štehvanje, gostiteljem pripravijo kultuno-družabni program.

direktorji fotografije: Metod Badjura, Ivan Marinček, Anton Smeh

  1. NOVICE a) Veliki partizanski miting na Vojskem, katerega se med drugim udeležita Edvard Kardelj in France Bevk. Slednji ob tej priložnosti bližnjo partizansko tiskarno proglasi za muzej. b) Slavnostno odkritje spomenika padlim koroškim borcem. Govorniki Franc Lubej, Franc Leskoček in Prežihov Voranc pozdravijo borbo koroških Slovencev. c)Šahovski turnir v Rogaški Slatini med Slovenijo in Hrvaško na dvestotih šahovskih deskah. Turnirja se udeleži tudi Josip Vidmar. d)Motociklistična tekma po ljubljanskih ulicah. e)Odbor za motociklizem organizira ocenjevalno vožnjo Slovenija-Hrvaška s štartom na Kongresnem trgu. Vožnje se udeleži 92 vozil iz vse Jugoslavije.

direktorja fotografije: Metod Badjura, Viki Pogačar

Zasedba Bert Sotlar, France Bevk, Edvard Kardelj
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
(glas)
abecedni vrstni red

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe
(špica)

montaža

montažerka
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 13 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
16 minut / 455 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Dobrije, Slovenija
Ljubljana, Slovenija
Kongresni trg
Rogaška Slatina, Slovenija
Vojsko, Slovenija

Stik z uredništvom