Filmski obzornik 11

  • Kratki dokumentarni film
  • 14’
informativni
  • 1947
  • Jugoslavija (Slovenija)
  1. Obdelali bomo vsak košček zemlje
  2. Les za našo industrijo
  3. Planica

  1. OBDELALI BOMO VSAK KOŠČEK ZEMLJE Na kmetijsko-obdelovalni zadrugi Lacko v Radvanju pri Mariboru si zadružniki določijo plan dela, preden se odpravijo na polje. S pomočjo traktorja in druge mehanizacije je njihovo delo učinkovitejše in tako lažje dosegajo zadružni plan.

direktor fotografije: Metod Badjura

  1. LES ZA NAŠO INDUSTRIJO Gozdarji se odpravljajo v gozd. Mehanizacija jim olajšuje delo in veča produktivnosti. Les namenjen za pohištveno in gradbeno industrijo obdelajo in dostavijo naročnikom.

direktor fotografije: France Cerar

  1. PLANICA Pionirji se preizkusijo v smučarskih skokih na majhni skakalnici, medtem se na sosednjo večjo podajo najboljši skakalci v državi. Prirprava velike skakalnice namenjene poletom. Predstavijo se skakalci, ki se bodo na njej preizkusili: Janko Mežik, Rudi Finžgar, Stane Kordež, Lojze Razinger in drugi.
Zasedba Tugomir Tory, Rudi Finžgar, Ivo Javornik
Zanimivost

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom

Filmski obzorniki so prvi redno izhajajoči filmski zapisi o dnevnih dogodkih v Sloveniji. Med leti 1946-1951 je izšlo 54 številk v skupni dolžini 21.811 metrov, kar ustreza devetim celovečernim filmom. Obzorniki so bili predvajani v kinodvoranah, običajno pred celovečernim filmom rednega programa. Nekakšni predhodniki TV dnevnika, so ljudem prvič avdiovizualno podali novice iz Slovenije. Vsebinsko so zajeli vsa področja družbenega življenja. V prvih številkah je bila v ospredju politična tematika, obnova od vojne porušene države in fizkultura. Z leti sta v ospredje vse bolj prihajali hitro razvijajoči se industrija in umetnost. Za nastanek Filmskih obzornikov imajo največjo zaslugo filmski delavci, ki so si po zgledu jugoslovanskega tednika Filmske novosti želeli ustvariti lastno revijo, ki bi se vsebinsko osredotočala izkjlučno na novice iz Slovenije. To jim je uspelo pod okriljem Triglav filma, ki je vsem številkam Filmskih obzornikov služil kot producent, in Ministrstva za prosveto, ki jih je financiralo. Obzorniki so ne le pomemben zgodovinski vir, ki s slikovnim gradivom sistematično pričajo o povojnem dogajanju na naših tleh, temveč so v času nastajanja bili pomembna šola slovenskim filmskim ustvarjalcem na vseh področjih. Pod mentorstvom izkušenih kolegov so se kalile nove generacije filmarjev, med katerimi so mnogi zgradili bogato filmsko kariero in se podpisali pod filme, ki danes veljajo za klasike slovenske filmske zgodovine. V prvih številkah so bili izpostavljeni le direktorji fotografije, pod šestega se je podpisal tudi oblikovalec glasbe, pod sedmega scenarist, sledili so režiserji, uredniki, oblikovalci zvoka in drugi. Skozi ustvarjanje obzornikov se je tako širila ozaveščenost fimskih poklicev, ne le med gledalci, temveč tudi med avtorji. Slednji so svoje zasluge v obzornikih podpisali pod posamezne novice znotraj vsake številke obzornika, vendar to beleženje ni bilo redno in sistematično, zato pri marsikateri novici avtorstvo ni znano.

movie poster placeholder
vrstni red špice
napovedovalec
(glas)
abecedni vrstni red

fotografija

direktor fotografije
direktor fotografije

glasba

avtor glasbe

montaža

montažerka

zvok

oblikovalec zvoka
urednik

produkcija

produkcija
Alternativni naslovi
Film Review 11 (angleščina)
Žanr
informativni
Produkcijske države
Jugoslavija (Slovenija)
Jezik
slovenščina
Tehnični podatki
Trajanje in dolžina
14 minut / 383 metrov
Zvok
mono
Snemalni format
film 35mm
Prikazovalni format
film 35mm
Dostopnost
Dostopnost
Slovenski Filmski Arhiv pri Arhivu RS
Maribor, Slovenija
Radvanje
Rateče, Slovenija
Planica
Tržič, Slovenija

Stik z uredništvom