Miha Vipotnik: Obrazi analognega / Kvantizacija rdeče

7. april 2020 (20:00-23:59)
Prikaz filmskega / video opusa Mihe Vipotnika iz let 1974-2018
Ogled filmov bo mogoč v torek 7.4.2020 od 20:00 do 24:00 ure, povezave spodaj

Četrto dejanje retrospektive del Mihe Vipotnika, ki bi se moralo zgoditi v dvorani Slovenske kinoteke, se seli na splet! Katalog celotne retrospektive je dostopen tukaj.

Tokrat vas v posebnem dogodku vabimo k odkrivanju eksperimentalnega in umetniškega filma. V sodelovanju s Postajo DIVA/SCCA-Ljubljana, Slovensko kinoteko in RTV Slovenija predstavljamo avtorja, ki v našem prostoru velja za pionirja eksperimentiranja z video tehniko.


Vipotnik je slikar in režiser, ki je s svojim interdisciplinarnim ustvarjanjem pomembno zaznamoval slovenski avdiovizualni prostor.


Četrti sklop retrospektive sta kuratorja obarvala glasbeno, Miha Vipotnik je v okviru ustvarjalnega delovanja na RTV Ljubljana in pozneje RTV Slovenija realiziral tudi številne programe popularne in alternativne glasbe. V sodelovanju z glasbeniki so nastali posnetki koncertov in glasbeni spoti, za katere je značilno netipično avdiovizualno eksperimentiranje in manipuliranje elektronskega signala:

OGLED NI VEČ MOGOČ

© Kultura je ZAKON, zato spoštujem avtorske pravice!


VEČ O PROJEKCIJI:

Po uspešni otvoritvi, razstavi in treh večerih nadaljujemo s prikazom filmskega / video opusa Mihe Vipotnika z naslovom Obrazi analognega / kvantizacija rdeče. Program, ki sta ga kurirala Barbara Borčić in Peter Cerovšek, pripravljata SCCA-Ljubljana in Slovenska kinoteka v sodelovanju z RTV Slovenija. Tokrat, z nadomestno spletno projekcijo, se nam je pridružila še Baza slovenskih filmov.

Aprilski program sestavljajo glasbene oddaje in video spoti iz let od 1981 do 2001. Vipotnik je namreč v okviru kreativnega delovanja na RTV Ljubljana in pozneje RTV Slovenija realiziral tudi številne programe popularne in alternativne glasbe. V sodelovanju z glasbeniki so nastali posnetki koncertov in glasbeni spoti, za katere je značilno netipično avdiovizualno eksperimentiranje in manipuliranje elektronskega signala.

Današnji program z eno izjemo - k.u.t. GAS: Fantazija - predstavlja Vipotnikova dela iz 80. let prejšnjega stoletja, narejena z analogno tehnologijo. Ta je bila presenetljivo sodobna, zlasti v dobro opremljenih TV studiih tistega časa. TV studii pa so bili na voljo tudi umetnikom za kreativno rabo, ki je bila takrat tudi dokaj svobodna. S tem program vzpostavlja pomembno razliko do današnjega časa in nezainteresiranosti in zaprtosti TV hiš za sodelovanje z umetniki. Priča pa še o nečem, namreč o tem, da je bila uporaba analognih arhivov in t. i. najdenih posnetkov v času Socialistične federativne republike Jugoslavije pravzaprav splošna in enostavna. Tudi vsi arhivi so bili na voljo in dostopni vsem jugoslovanskim televizijskim hišam in z njimi umetnikom. Vsi od takrat se spominjamo, kako smo lahko zgolj z eno tipko na >snema< posneli karkoli s televizijskih programov na video kaseto in posneto potem transformirali, množili in ponavljali… Skratka, neuresničenim nedavnim napovedim in obljubam o neomejeni dostopnosti digitalnih avdiovizualnih del in njihovi ponovni in drugačni uporabi postavlja program nasproti prav takratno situacijo svobode izražanja, ko prepovedi in omejitve pri uporabi tudi svetovnih del še ni bilo niti vprašanje, kaj šele odgovor.

Vir: SCCA-Ljubljana