kinoteka_kratki_ACE_Telop_2022_2


V Slovenski kinoteki so pripravili program slovenskih kratkih eksperimentalnih filmov, ki so jih restavrirali kot del programa Sezona klasičnih filmov – Season of Classic Films v koordinaciji Zveze evropskih kinotek (ACE).

Program predstavlja izbor kratkih filmov različnih avtorjev, ki izhajajo iz tako imenovane amaterske, eksperimentalne, neparadigmatske, neinstitucionalne ali alternativne scene (Vinko Rozman, Karpo Godina, Davorin Marc). Tovrstna avantgardna filmografija pri nas tudi danes predstavlja živahno in vznemirljivo, a pogosto spregledano poglavje slovenske filmske ustvarjalnosti. Filmi s programa povečini izhajajo iz tradicije jugoslovanskih kinoklubov, v katerih so lahko avtorji razvijali svoj filmski izraz in svobodno ustvarjali brez intervencij državnih institucij.


Spletni ogled:
(na voljo brezplačno med 9. in 11. septembrom)

Odmev in odziv

Vinko Rozman, Slovenija (Jugoslavija), 1965
8 mm, črno-beli, 5'

S Proustovim citatom, da »je za svetlobo in gibanjem še nekaj drugega« navdihnjena refleksija o filmski abstrakciji kot abstrahiranju čistega gibanja.


A.P. Anno Passato

Karpo Godina, Slovenija (Jugoslavija), 1966
8 mm, črno-beli, brez dialogov, 5'

Črno-bel poklon čutnosti plesa ter filmska vaja v ritmu in gibanju.


Divjad

Karpo Godina, Slovenija (Jugoslavija), 1965
8 mm, črno-beli, brez dialogov, 6'

V kratkem eksperimentalnem filmu vrtoglava kamera sledi dekletu po živahnih ljubljanskih ulicah.


Pes

Karpo Godina, Slovenija (Jugoslavija), 1965
8 mm, črno-beli, brez dialogov, 8'

Moški in ženska. Dve telesi, kozarci s pijačo in divja, strastna noč.


Vse se vrti

Davorin Marc, Slovenija (Jugoslavija), 1978
16 mm, barvni, brez dialogov, 1' 54''

Avtor filma je s tehniko praskanja in barvanja ter risanja ponavljajočih se vzorcev na že eksponiran filmski trak ustvaril animacijo, kjer je skozi ekstazo barvih odtenkov in spreminjajočih se vzorcev poudarjena sama fizičnost filmskega nosilca – tako v sliki kot tudi v spremljajočem tonu, ki je ravno tako odraz »nasilnega«, a vendar ustvarjalnega akta odstranjevanja emulzijskega sloja s tehniko praskanja.


Pika. Poka.

Davorin Marc, Slovenija, 2013
16 mm, barvni, brez dialogov, 1' 57''

Metastvaritev nosi tavtološki naslov. Gledalcu so predstavljene pike, ki jih spremljajo zvočni poki. V minimalističnem slogu film izpostavlja temeljne elemente svoje eksistencialne narave. Subjekt filma je ravno njegova efemerna forma, ki kot taka lahko obstaja le v stanju superpozicije med filmskim nosilcem in sprejemnikom, izpostavljena skozi rapidne ekspozicije nepremičnih slik v igri svetlobe in teme ter tišine in zvoka.


Praška pomlad

Vinko Rozman, Slovenija (Jugoslavija), 1969
8 mm, črno-beli, češčina (slovenski podnapisi), 11'

Filmska beležka iz Prage leta 1969 in svojevrstna elegija za Jana Palacha ter praško pomlad.