WebGrafika_300dpi_Fefi24


FeFi s fokusom na Abyo Yalo in Majdo Širca

Dobrodošli na 4. feministični filmski festival FeFi v organizaciji Društva za razvoj filmske kulture. Od 23. do 28. aprila si lahko na spletu ogledate 7 filmov, dokumentarni film Duhovnica pa bo predvajan v živo, v sredo, 24. aprila ob 20. uri v IntimnemKinu GT22. Vsi filmi bodo na ogled brezplačno.
Letošnji Feministični filmski festival FeFi tradicionalno prinaša tri sekcije. FeFi Frišno izpostavlja radikalne newcomerke, ki obračunavajo s patriarhalno polpreteklo zgodovino. FeFi Zdaj! je v hic et nunc stanju filmskega ženskega ustvarjanja. FeFi Retro pa osvetljuje pretekla dela, ki ne smejo ostati nevidna in nevidena ali pozabljena.


Zdaj! - od gvatemalske džungle do brazilske favele

Aktualna sekcija Zdaj! nas bo s slovenskima premierama dveh vrhunskih kratkih filmov popeljala v Abyo Yalo, kot Latinsko Ameriko imenujejo staroselska ameriška ljudstva. Skozi dokumentarni film gvatemalske režiserke Lucíe Reinoso Flores Tovarišica Fabiana (La compañera Fabiana) bomo spoznali prav staroselko, gverilsko borko za svobodo svojega ljudstva v Gvatemali.

Iz gvatemalske džungle se bomo s filmom Bárbare Santos in Joãa Pedra Prada Pepelnična sreda (Quarta-Feira) podali na karneval v Rio de Janeiro. O filmu Pepelnična sreda, ki je svetovno premiero doživel na lanskem Berlinalu, bomo v torek, 23. aprila ob 20.30 v okviru spletnega pogovora, ki bo odprt tudi za vprašanja občinstva, debatirali z režiserko Bárbaro Santos in producentko Claudio Valerio Barrantes Sotomayor. Pogovor bo potekal preko Zoom-a in Facebook strani FeFi (https://www.facebook.com/FeFiFestival), v torek, 23.4.2024 ob 20.30h. Posnetek pogovora bo na voljo do konca festivala FeFi.

➡️Ogled FeFi Zdaj!

Retro: Ekranova nagrajenka za življenjsko delo Majda Širca

V sekciji Retro se letos posvečamo aktualni prejemnici nagrade za življenjsko delo revije Ekran, Majdi Širca. V svoji več kot štiri desetletja dolgi karieri je delovala na vseh področjih filmske umetnosti: od pedagoginje na Gimnaziji Šentvid, sekretarke in piske revije Ekran, avtorice filmskih oddaj Povečava, novinarke in urednice na RTV Slovenija do političarke ter dokumentaristke. S svojim delom je pustila velik pečat na slovenski filmski sceni, ki jo je sprva budno motrila in povezovala z družbeno-političnim dogajanjem v burnih osemdesetih in devetdesetih, nato pa tudi aktivno sooblikovala skozi kulturno politiko v parlamentu in na ministrstvu za kulturo.

Ob tej priložnosti smo iz arhiva izbrskali njeno oddajo Povečava: Ženska. Majda Širca je na RTV Slovenija v obdobju med leti 1989 in 1997 kot avtorica, voditeljica in novinarka ustvarila približno sedemdeset televizijskih dokumentarnih oddaj Povečava (Blow up), ki so filmsko umetnost obravnavale v luči socioloških, kulturoloških, likovnih, antropoloških in historičnih družbenih razmerij, družbo pa kontekstualizirale in reflektirale s pomočjo filmskih podob.

Izpostavljamo pa tudi njena dokumentarna filma Sedem grehov in vrlin in Druga Koža. O prvem je avtorica povedala: »Če je vrlina obvladana želja, greh pa želja, ki gre predaleč in stopi prek meje, ne moreš kaj, da se ne bi spraševal o naravi meja, o robovih in o dvoumnostih, ki nastanejo ob temeljnih vprašanjih kaj je prav in kaj ni. Zame je to večen izziv, ki sem ga tokrat preverjala skozi sicer že zaprašene pojme grehov in vrlin na način, da sem stvari postavljala v različne kontekste in pred različne preseke vzrokov. Seveda pa pri tem projektu ni umanjkal še ključni osebni izziv, kako podirati meje tudi znotraj dokumentarnega filma takrat, ko se s pomočjo klasičnega filmskega jezika podpira in odpira tudi težko otipljive etične pojme.« V drugem pa obravnava oblačilno kulturo skozi čas. Zajema številne sloge oblačenja v različnih družbenih kontekstih. Obleka ne le ščiti, ampak vedno govori.

➡️Ogled FeFi Retro!

Frišno: posvetilo delavkam in babicam

Sekcija Frišno se posveča dvema slojema žensk, brez katerih si družbe enostavno ne bi mogli predstavljati: delavkam-šiviljam in babicam-gospodinjam. V filmu Labod, ki so ga v okviru delavnice Luksuz produkcije posnele Evelin Bizjak, Neja Rakušček, Monika Rusak, Anja Ružica Tadić in Tjaša Tomc dvajset let po prenehanju obratovanja tovarne Labod v Krškem nekdanje delavke obujajo spomine na delo. V filmu Odstiranje (Zbulimi) pa avtorica Arta Kroni do svoje babice, ki jima razdalja preprečuje iskrene pogovore, pristopi z vprašanji, ki jih še nikoli ni zastavila.

➡️ Ogled FeFi Frišno!