FeKK Grand Prix
Krila delavcev
Ilir Hasanaj, Kosovo, 2024, 19'
opis

Poškodovani delavci zrejo v nas. Kako se počutijo? Kakšni so njihovi upi? Kaj jim prinaša prihodnost? Vsaka guba na obrazu je odraz življenja. Nad njimi visi sistem poln nevarnosti in nepravičnosti.

-

Utemeljitev žirije
Med številnimi zanimivimi dokumentarnimi in eksperimentalnimi filmi v regionalnem programu FeKK BAL nas je močno pritegnila tema zapostavljenih pravic delavcev, predstavljena s pomočjo dovršenega vizualnega pristopa. Pogled na zlomljena telesa starejših moških in posledice neoliberalnega kapitalističnega sistema na posameznika izpostavlja pomanjkljivosti naše družbe. FeKK Grand Prix prejme film “Krila delavcev” režiserja Ilira Hasanaja.

FeKK SLO nagrada žirije
Tri tičice,
Zarja Menart, Slovenija / Hrvaška, 2024, 8'
opis

Preudarna skrbnica ptic naroči trem ptičicam, naj vodijo dekle skozi temne, neznane pokrajine njene notranjosti.

-

Utemeljitev žirije
Vizualna poezija, ki prefinjeno uporablja tehniko “cut-out” animacije, nas popelje v misli glavne junakinje, ki poskuša pobegniti iz najtemnejših delov svojega uma. Močan prvi profesionalni film nas je prepričal s popolno kombinacijo slike, zvoka in pripovedi. Najboljši film v slovenskem tekmovalnem programu je Tri tičice Zarje Menart.

FeKK SLO posebna omemba
Razcepljene konice
Hannah Koselj Marušič, Slovenija, 2024, 15'
opis

Po kemoterapijo zaradi raka limfe Špela sedi v sobi svojega študentskega bloka in klepeta s prijateljico Hannah.

-

Utemeljitev žirije
Zelo osebna pripoved o prijateljstvu, intimnosti in težki bolezni nas je prepričala s svežim in brezkompromisnim filmskim pristopom. Iskren in očarljiv portret, ki se ne boji prikazati tako lepih kot tudi grdih plati življenja, je prejel posebno omembo v slovenskem tekmovalnem programu. Namenjena je filmu “Razcepljene konice” režiserke Hannah Koselj Marušič.

FeKK BAL nagrada žirije
Kot bolno rumena
Norika Sefa, Kosovo, 2024, 23'
opis

Potopitev v Norin spomin, v katerem se resničnosti spojijo. Slabo in lepo se povežeta in tvorita nekaj drugega. Napoved tragedije.

-

Utemeljitev žirije
Ko stavek vedno znova ponavljamo, izgubi svoj pomen, in z naraščajočo napetostjo začnemo dvomiti o njegovi resničnosti. Nad portretirano družino se razprostira težak oblak – ali gre za dogovorjeno poroko? Ali je vpleteno družinsko nasilje? Vse te možnosti brutalno prekine prihod vojne na kosovsko podeželje. Nagrado FeKK BAL prejme Norika Sefa za film “Kot bolano rumena”.

FeKK BAL posebna omemba
Mož, ki ni mogel molčati
Nebojša Slijepčević, Hrvaška, Francija, Bolgarija, Slovenija, 2024, 13'
opis

Bosna in Hercegovina, leta 1993. Potniški vlak ustavijo paravojaške enote na misiji etničnega čiščenja. Ko z vlaka mečejo nedolžne civiliste, se jim le eden od 500 potnikov uspe postaviti po robu.

-

Utemeljitev žirije
Film, ki je napeta zgodba, pripovedovana z veliko gotovostjo, spretno kinematografijo in prepričljivimi igralskimi nastopi, uspešno ustvari napeto in klavstrofobično vzdušje na vlaku iz Beograda v Bar. Posebno omembo v tekmovalnem programu FeKK BAL je za silovit prikaz zadnjih trenutkov življenja Toma Buzova.

FeKK SLO nagrada filmskih kritikov
Line Rider
Simon Intihar, Slovenija, 2023, 24’
opis

Kot mnogi nori geniji tudi Boštjan Čadež živi po svojih kreativnih merilih. Umetnost, glasba, robotika. Njegovi možgani lahko zmagajo nad vsem – razen morda nad nagnjenostjo k samodestrukciji in zakoreninjenostjo njegove svetovno znane videoigre Line Rider, ki jo pomni generacija.

-

Utemeljitev žirije
Kratki dokumentarec spretno navigira med dvema ravnema: na eni prikaže fascinanten karakter Boštjana Čadeža, ki ga spoznamo tako skozi zaupen odnos z režiserjem kot skozi njegov ustvarjalni miselni proces. Na drugi strani pa vidimo družbeno-kulturni vpliv Boštjanove igre Line Rider, ki je močno vplivala na številna življenja in zgradila skupnosti ljudi, tudi tistih, ki so po navadi marginalizirane. Gledljiva, humorna, hkrati pa čustvena filmska izkušnja.

FeKK BAL nagrada filmskih kritikov
Dežela gora
Olga Kosanović, Avstrija, 2023, 28'
opis

Zavarovalniška prevara in levi palec samohranilca Vladimirja se znajdeta v nevsiljivi tragediji o kafkovskih preprekah avstrijske migracijske zakonodaje.

-

Utemeljitev žirije
Film prikazuje kompleksno migrantsko izkušnjo očeta samohranilca Vladimirja, ki s hčerko živi v Avstriji – od absurda birokratskih postopkov do vsakdanjega boja za preživetje. Lika ne spoznamo le kot šablonskega migranta, ampak tudi skozi intimen in igriv družinski odnos. Film se migrantske izkušnje loteva s humorjem in ironijo. Hčerino nedolžno sanjarjenje o potovanju na Tajsko trči ob kruto realnost, saj ju lahko le očetova samopoškodba reši pred izgonom iz države.